Hej du kiltlöse RSGG:are.
Jag tycker att sista deltävlingen ligger lite sent på året och är rädd att det då kommer vara en aningens för kallt varför jag föreslår att vi tidigarelägger den några dagar.
Upplägget är som följer:
* Ons 9/9 lättar vi från Skavsta och drar till Edinburgh. Resan kostar 11 kr (+lite flygskatter skulle jag tro)
* samma onsdag blir jag kardüng på nån störtmysig skotsk pub.
* Tors 10/9 spelas deltävling 5 på Kilspindie golf course (http://kilspindiegolfclub.com/) eller någon av övriga banor i närområdet (http://www.edinburgh.org/golflistings/).
* Samma tors blir jag åter kardüng på nån annan störtmysig skotsk pub
* Fre 11/9 vaknar jag med huvudvärk eftersom jag kvällen innan gick ifrån ölen tidigt och istället lade mitt krut på whiskey
* Samma fre är jag, efter en rar skotsk återställare, smålullig och glad hela dagen ända tills vi flyger hem på kvällen. Resan hem kostar lika mycket som ditresan.
Resandet går alltså på 22 riksdaler (+flygskatter). Sedan ska vi ha nånstans att bo.
Vill vi vara lite wild´n´crazy (som en gästspelsmeny som McDonalds hade en gång) så stannar vi till söndag och kikar på nåt idrottsevenemang på lördagen och får på så vis ytterligare några tillfällen att bli kardüng på. Då blir hemresan lite dyrare – 199 kr istället för 11.
Jag tycker att sista deltävlingen ligger lite sent på året och är rädd att det då kommer vara en aningens för kallt varför jag föreslår att vi tidigarelägger den några dagar.
Upplägget är som följer:
* Ons 9/9 lättar vi från Skavsta och drar till Edinburgh. Resan kostar 11 kr (+lite flygskatter skulle jag tro)
* samma onsdag blir jag kardüng på nån störtmysig skotsk pub.
* Tors 10/9 spelas deltävling 5 på Kilspindie golf course (http://kilspindiegolfclub.com/) eller någon av övriga banor i närområdet (http://www.edinburgh.org/golflistings/).
* Samma tors blir jag åter kardüng på nån annan störtmysig skotsk pub
* Fre 11/9 vaknar jag med huvudvärk eftersom jag kvällen innan gick ifrån ölen tidigt och istället lade mitt krut på whiskey
* Samma fre är jag, efter en rar skotsk återställare, smålullig och glad hela dagen ända tills vi flyger hem på kvällen. Resan hem kostar lika mycket som ditresan.
Resandet går alltså på 22 riksdaler (+flygskatter). Sedan ska vi ha nånstans att bo.
Vill vi vara lite wild´n´crazy (som en gästspelsmeny som McDonalds hade en gång) så stannar vi till söndag och kikar på nåt idrottsevenemang på lördagen och får på så vis ytterligare några tillfällen att bli kardüng på. Då blir hemresan lite dyrare – 199 kr istället för 11.
