Vi hade en sådan regel förut under säsong 1, den som var sämst och hade hatten skulle även spela från röd tee. Detta reviderades till säsong 2 då det enbart skulle gälla röd tee på första hålet. Det var dock ingen som nyttjade detta under första två säsongerna och när någon försökte gnällde alla att det inte skulle räknas så den regeln togs bort.
